Skip to content
Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

START

Paraolimpijczycy odsłaniają swoje ciała.

„Paraolimpijczycy” to pierwszy w naszym kraju kalendarz ze sportowcami paraolimpijskimi, który z takim rozmachem wskazuje na dwa główne problemy sportu niepełnosprawnych w Polsce: brak transmisji Igrzysk Paraolimpijskich w telewizji publicznej oraz znikome zainteresowanie sponsorów.

– Dlaczego nie mielibyśmy ich chcieć oglądać w telewizji? Przecież to idealni kandydaci na ambasadorów marek, którzy świetnie sprawdziliby się w kampaniach reklamowych – pyta Bartłomiej Wnuk z Wnuk Consulting, koordynator projektu.

Kalendarz został wydrukowany w nakładzie 300 egzemplarzy, z czego 250 trafi do przedstawicieli władz państwowych, świata mediów i zarządów największych przedsiębiorstw. 50 egzemplarzy można kupić w serwisie Charytatywni Allegro bez ceny minimalnej (www.charytatywni.allegro.pl/paraolimpijczycy).

Cały dochód z aukcji zostanie przeznaczony na szkolenie paraolimpijczyków, które realizuje katowicka Fundacja Bażantowo. Wydaniu kalendarza towarzyszy wystawa, którą w grudniu można oglądać w Bażantowo Sport, w styczniu w Galerii Katowickiej.

– Początkowo myśleliśmy tylko o zdjęciach nagich sportowców. Kalendarz jest wynikiem rozmów Bartka Wnuka z Karoliną Hamer – niepełnosprawną pływaczką, jedną z uczestniczek projektu. Kalendarz nie tylko ma zadanie wypromować tych konkretnych sportowców, ale wszystkich paraolimpijczyków. Chcemy zwrócić w ten sposób uwagę nie tylko mediów, lecz przede wszystkim sponsorów. Wielu z naszych modeli przed obiektywem czuło się jak ryby w wodzie – przekonuje Paweł Szałankiewicz, zaangażowany w przygotowanie sesji zdjęciowej paraolimpijczyków.

Zdjęcia z tzw. backstage’u można oglądać pod adresem https://www.facebook.com/Invisible.Moments.Of.Photography .

(jam)

Więcej Aktualności